Dlaczego pracownicy nie robią tego, co powinni |
Maciej Chabowski |
sobota, 12 marca 2011 17:55 |
W takiej sytuacji można też sięgnąć po dobrze przygotowaną książkę, w której można znaleźć praktyczne rozwiązania łatwe do zastosowania w codziennej pracy z podwładnymi. Taką pozycją jest właśnie wydana przez Studio Emka publikacja pt. „Dlaczego pracownicy nie robią tego, co powinni…i co z tym zrobić” autorstwa Ferdinanda F. Fourniesa, która uzyskała status bestsellera w kategorii biznes wg „New York Timesa”. Jest to typowy poradnik, w którym poza konkretnymi rekomendacjami działania nie znajdziemy raczej rozbudowanych modeli teoretycznych czy górnolotnych wywodów traktujących o jakiejś określonej ideologii zarządzania. O ile w większości pozycji, które dostaję do recenzji traktuję to jako istotny brak, o tyle w przypadku tejże książki jest to istotna zaleta. Właśnie taka prosta i pozbawiona zbędnej teorii formuła sprawia, że stanowi ona niemal esencjalne narzędzie „gotowe do użycia w każdej chwili”. Korzystający z niej menedżer znajdzie tutaj nie tylko informacje o tym, dlaczego pracownicy mogą mieć opór przed wykonywaniem określonych działań, ale też idące za tym rozwiązania: od sytuacji, w której wynika to z ich przekonania o własnej racji, poprzez wpływ problemów osobistych czy relacji z innymi, a na braku świadomości celów kończąc. Innymi słowy, tym menedżerom, którzy na nadmiar czasu nie narzekają i nie mają ochoty na rozbudowane nadmiernie psychologizujące poradniki, książkę tą polecam. Tagi: |