Artykuły
Profesjonalne zakupy wymagają negocjacji
Marcin Pietraszek (EMPEMEDIA)   
niedziela, 17 kwietnia 2016 18:30

Negocjacje dotyczące zakupów powinny przebiegać podobnie jak wszystkie inne negocjacje biznesowe. Niestety, rozmowy handlowe bardzo często koncentrują się wyłącznie na cenie, a to sprawia, że wygrywają oferty najtańsze, ale nie najlepsze.

 
Jak zwiększyć sprzedaż w aptece?
Maciej Chabowski   
sobota, 26 marca 2016 19:29

Zaangażowanie farmaceutów to jeden z najważniejszych czynników wpływających na wzrost sprzedaży w aptece. Jak skutecznie motywować personel apteki, aby uzyskać satysfakcjonujący poziom rentowności?

 
Mobbing nikomu się nie opłaca
Marcin Pietraszek (EMPEMEDIA)   
wtorek, 28 kwietnia 2015 08:48

Przejawy mobbingu, dyskryminacji czy też molestowania seksualnego w pracy nie przynoszą firmie żadnych korzyści. Przeciwnie – koszty wizerunkowe oraz wynikające ze słabnącej efektywności pracowników mogą być tak duże, że tego typu zjawiskom lepiej zapobiegać, niż reagować po faktach.

 
Co ma asertywność do biznesu?
Marcin Pietraszek (EMPEMEDIA)   
piątek, 20 lutego 2015 20:42

Choć pojęcie asertywności stało się w ostatnich latach bardzo popularne, zazwyczaj odnosi się je do życia osobistego. Trudno jednak zaprzeczyć, że asertywność przydaje się także w pracy i w interesach. Problem polega na tym, że określenie to bywa zarówno niedoceniane, jak i błędnie rozumiane.

 
Podziel się zyskiem ze swoim personelem
Maciej Chabowski   
wtorek, 23 września 2014 04:59

W ostatnich latach rzeczywistość farmaceutyczna zmienia się w sposób bardzo dynamiczny i jednocześnie utrudniający swobodny rozwój aptekom niezależnym. Ze względu na wprowadzane kolejno przepisy – w tym pamiętną ustawę z 2012 roku – znacznie ograniczyły się możliwości wykorzystania narzędzi handlowych i marketingowych, a coraz ważniejsze stały się kompetencje sprzedażowe i motywacja pracowników pierwszego stołu. Niniejszy artykuł chciałbym poświęcić temu drugiemu zagadnieniu, a więc procesowi efektywnego motywowania i premiowania pracowników apteki za ich realny wkład we wzrost odsprzedaży produktów do pacjentów.

 
Cudowne przekazywanie obowiązków
Michael Heppell   
piątek, 03 maja 2013 19:36

Na początku postawię tezę, że nauczenie się, w jaki sposób przekazywać obowiązki innym, zaoszczędza więcej czasu, niż korzystanie z niemal którejkolwiek innej techniki zarządzania sobą w czasie. Dlatego też to właśnie delegowaniu poświęcę niniejszy artykuł…i jeszcze jedno: zanim stwierdzisz Czytelniku, że i tak nie masz komu oddać swoich zadań, i postanowisz odpuścić sobie lekturę tego artykułu, powstrzymaj się i czytaj dalej. Czeka Cię bowiem niespodzianka.

 
Myśleć czy nie myśleć?
Wiktor Razmus   
wtorek, 05 czerwca 2012 09:38

Myśleć czy nie myśleć? Z pozoru to głupie pytanie, zwłaszcza, że od dzieciństwa jesteśmy przecież uczeni: „pomyśl, zanim coś zrobisz”, „nie podejmuj pochopnych decyzji”. Poza tym umiejętność analitycznego myślenia jest wymaganiem często stawianym przez pracodawców, m.in. osobom ubiegającym się o wyższe stanowiska kierownicze. Zdolność myślenia jest cechą specyficznie ludzką, a Kartezjusz mawiał: „Myślę więc jestem”. Skąd więc pomysł, aby w tytule niniejszego artykułu zadać pytanie o to czy myśleć? W świetle powyższych stwierdzeń może się ono wszak wydawać dziwnym.

 
Pomysłowość IDEO, czyli kreatywnie i bez przekonania, ale w warsztacie
Scott Belsky   
niedziela, 11 marca 2012 14:18

„Tak naprawdę kreatywność nie wiąże się tak bardzo z ogromnym talentem, jak z produktywnością. Aby znaleźć kilka pomysłów, które się sprawdzają, musisz wypróbować mnóstwo innych, które nie działają. To zwykła gra liczbowa”.

— Robert Sutton, profesor nauk o zarządzaniu i technologiach Stanford School of Engineering

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 4

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne