Artykuły
Stres w pracy a wypalenie zawodowe
Agnieszka Bożek   
środa, 01 czerwca 2011 13:52

Współczesny człowiek większość swojego życia spędza na pracy zawodowej. Praca jest takim miejscem, w którym potencjalnie występuje duża liczba czynników stresogennych. Zła organizacja pracy, nieumiejętne zarządzanie czasem, duża liczba obowiązków a przede wszystkim konieczność porozumiewania się ze współpracownikami są częstym powodem drażliwości, napięcia i nerwowych reakcji.

Do tego dochodzą wygórowane oczekiwania pracodawców nastawionych na osiąganie jak największej efektywności jak najmniejszym kosztem oraz silne współzawodnictwo wśród współpracowników spowodowane m.in. lękiem przed utratą stanowiska. Gdy takie sytuacje powtarzają się lub trwają zbyt długo, w organizmie gromadzi się energia nie znajdująca ujścia – człowiek jest pod wpływam silnego stresu. Może to doprowadzić do wyczerpania fizycznego i psychicznego, a nawet przewlekłej choroby.

 
Filozofia szkoleń: szkolenia w świetle teorii Gestalt
Marina Drako, Wiktor Razmus   
środa, 25 maja 2011 19:27

Szkolenia z komunikacji, szkolenia z zarządzania czasem (a właściwie bardziej poprawnie z zarządzania sobą w czasie), szkolenia z negocjacji, szkolenia z rozwiązywania konfliktów oraz wiele, wiele innych. Powstaje wrażenie, że każda szanująca się firma raz na jakiś czas musi szkolić swoich pracowników. Firmy szkoleniowe atakują nas swoimi ofertami. Gdzie nie spojrzysz – wszyscy się szkolą. Czy w tym chaosie wszechobecnej popularyzacji wiedzy nie zapomina się o głównych ideach leżących u podstaw szkoleń?

 
Teambuilding – a cóż to takiego?
Jakub B. Bączek   
wtorek, 26 kwietnia 2011 09:07

Teambuilding to celowo zorganizowane zajęcia, które powodują wzbogacenie relacji w grupie, budowanie tej grupy, integrowanie i nawiązywanie między jej członkami współpracy, zaufania, a nawet przyjaźni, poznawanie siebie nawzajem poza codziennym kontekstem.

 
Zatrzaśnięci w swoim odbiciu, czyli o narcystycznych cechach osobowości
Magdalena Sękowska   
czwartek, 03 lutego 2011 19:32

Można mieć pewne cechy narcystyczne, można zachowywać się tak jak osoba narcystyczna, można określenia "narcyzm" używać jako etykiety na konkretne zachowania drugiego człowieka, można stosować diagnozę "osobowość narcystyczna" w obszarze klinicznym, można narcyzm uznawać za sposób przystosowania społecznego.

Christopher Lasch twierdzi, że: "Narcyzm wydaje się najlepszym sposobem radzenia sobie z napięciami i niepokojami współczesnego życia. Panujące warunki społeczne uwypuklają cechy narcystyczne, które są obecne, choć w różnym stopniu, w każdym z nas". Cokolwiek by nie mówić: "narcyzm nie kocha ani drugich, ani siebie" (E.Fromm).

 
Powitania w etykiecie biznesowej
Adam Jarczyński   
poniedziałek, 20 grudnia 2010 18:26

Menedżerowie, których domeną jest sprzedaż, szkoleni są przy założeniu, iż pierwsze chwile związane z poznawaniem nowej osoby, a przy tym z prezentacją siebie, mają znaczący wpływ na zawarcie satysfakcjonującej transakcji. Jednak nie trzeba być handlowcem, by starać się budować pozytywny wizerunek za każdym razem, gdy spotykamy się z klientami, współpracownikami czy osobami całkiem niezaangażowanymi w naszą zawodową rzeczywistość. Dama i Dżentelmen po prostu wiedzą, iż pod każdą szerokością geograficzną właściwe powitanie drugiej osoby jest niezbędnym elementem kulturalnego funkcjonowania w danej społeczności.

Sposób, w jaki się witamy, jest swego rodzaju historią, którą opowiadamy o sobie. Historią, która zawiera rozdziały dotyczące pewności siebie, elegancji, taktu, elastyczności, a także poczucia humoru i wiedzy. Jednak, jak to z historiami bywa, raz mamy pilnych i zaangażowanych słuchaczy, a w innym przypadku osoby, które w ogóle nie zwracają uwagi na to, czy dobrze podamy rękę, czy się ukłonimy i dobrze zaprezentujemy. Wyznając jedną z zasad etykiety, dotyczącej szacunku dla drugiej osoby, zawsze staram się przedstawiać swoją historię z pasją i zaangażowaniem. O czym z przyjemnością Państwu opowiem.

 
Kontrowersyjne reklamy
Wiktor Razmus   
wtorek, 16 listopada 2010 20:33

Twierdzimy, że reklamy nas nudzą. Zwykle, gdy przerywają nasze ulubione programy telewizyjne, wychodzimy lub zmieniamy kanał. Gdy widzimy je na ulicy – od niechcenia odwracamy od nich wzrok. Otrzymując na ulicy ulotkę pobieżnie przeglądamy ją, aby już po chwili szukać w pobliżu kosza, do którego można byłoby ją wyrzucić. Mimo to, chociaż usilnie bronimy się przed jej wpływem, to i tak reklama na nas oddziałuje. Dokonuje się to po przez psychologiczne mechanizmy, których większość z nas nie jest świadoma. Należy zaznaczyć, że, nawet często nawet sami pracownicy agencji reklamowych nie znają (lub znać nie chcą) nowych doniesień o funkcjonowaniu ludzkiej pamięci, zasadach percepcji czy zaangażowaniu emocji w odbiorze komunikatów reklamowych.

 
Odkrycie i rozwijanie talentów kluczem do sukcesu organizacji
Agnieszka Bożek   
poniedziałek, 01 listopada 2010 19:30

Jednym z najważniejszych zadań managera jest takie zarządzanie pracownikami, by dzięki ich pracy firma osiągała swoje cele i przynosiła jak największe zyski. Nie jest to zadanie łatwe, o czym przekonał się każdy, kto choć przez kilka miesięcy kierował zespołem ludzi. Aby pracownik osiągał bardzo dobre wyniki musi być spełnionych kilka warunków, mi.in.: powinien posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności wymaganą na danym stanowisku; powinien mieć poczucie, że jest wystarczająco wynagradzany za swoja pracę; powinien być zaangażowany w to co robi i zmotywowany do pracy, a także mieć poczucie odpowiedzialności za wykonanie powierzonych mu zadań. Ważne jest także to, aby dobrze czuł się on w miejscu pracy oraz z ludźmi, z którymi spędza większość swojego czasu. Podobne zestawienia można znaleźć w wielu książkach i artykułach skierowanych do kadry zarządzającej. Jest jeszcze jeden czynnik, o którym często się zapomina: cechą najlepszych pracowników jest to, że posiadają oni ogromny potencjał do wykonywania takiej, a nie innej pracy.

 
Utajona perswazja
Jarosław Świątek   
poniedziałek, 18 października 2010 19:26

Wielu psychologów i twórców różnego rodzaju przekazów perswazyjnych zastanawiało się nad tym co działa lepiej – perswazja zauważalna i przetwarzana w pełni świadomie czy perswazja bazująca na nieświadomości odbiorcy komunikatu, przetwarzana poza polem uwagowym, która niczym niewidzialny pocisk wbija się w podświadomość i odpala pożądaną reakcję.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 3 z 4

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne