Zachowania konsumentów
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – czerwiec 2010
Redakcja   
piątek, 02 lipca 2010 00:00

W czerwcu nastroje konsumentów nieco pogorszyły się. Znalazło to odzwierciedlenie w wyniku Wskaźnika Optymizmu Konsumentów, który spadł o 2,4 pkt. w stosunku do maja i wynosi obecnie 94,3 pkt. Jest to wynik bardzo zbliżony do wartości z kwietnia tego roku (94,1 pkt.).

 
Kim jestem? Produktem, z którego korzystam…
Maciej Chabowski   
wtorek, 29 czerwca 2010 20:12

Dlaczego marki, takie jak Timex, Harley-Davidson, Calvin Klein cz Nike są tak bardzo lubiane? Powodów jest kilka. Większość z nich związana jest przede wszystkim z cechami, jakie przypisujemy produktom tych firm. Z drugiej strony wiemy też, że nasze decyzje zakupowe zależne są od tego, jak postrzegamy siebie. Okazuje się jednak, że to nie wszystko. Z przeprowadzonych ostatnio badań wynika, że sposób postrzegania używanej marki może też modyfikować sposób, w jaki myślimy o sobie. Zjawisko to może dodatkowo wzmacniać przywiązanie do określonych produktów.

 
Jabłuszko dla mnie, a chipsy dla ciebie.
Maciej Chabowski   
poniedziałek, 07 czerwca 2010 18:47

Twoja teściowa znów proponuje ci kaloryczny deser, a sama go nie zjada? Partner świetnie gotuje, ale jego potrawy są niezdrowe? Nic dziwnego. Według badań opublikowanych w czasopiśmie Journal of Consumer Research, to na ile zdrowe produkty wybieramy, zależne jest od tego, czy kupujemy je dla siebie, czy dla bliskich nam osób.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – maj 2010
Redakcja   
czwartek, 27 maja 2010 00:00

Pierwsza połowa maja przyniosła kontynuację poprawy nastrojów konsumentów, budowaną przede wszystkim na wzrastającym zaufaniu do krajowej gospodarki. Mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 2,6 pkt. względem kwietnia i wynosi obecnie 96,7 pkt. Jest to najwyższa wartość osiągnięta od października 2008 roku.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – kwiecień 2010
Redakcja   
czwartek, 06 maja 2010 00:00

Tragiczne wydarzenia w Smoleńsku oraz przeżywana żałoba narodowa nie zachwiały zaufaniem Polaków do krajowej gospodarki, a także oczekiwaniami dotyczącymi domowych finansów.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – marzec 2010
Redakcja   
poniedziałek, 29 marca 2010 00:00

Po ostatnich wzrostach optymizmu nastroje konsumenckie w marcu nieco się pogorszyły. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK wynosi 90,8 pkt., co oznacza spadek o 2 pkt. w porównaniu do lutego. Jest to jednak wynik aż o 24 pkt. wyższy od wyniku z marca ubiegłego roku (67,2 pkt.), który był najniższym wynikiem dla tego wskaźnika od maja 1992 roku.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – luty 2010
Redakcja   
piątek, 26 lutego 2010 00:00

Luty jest kolejnym miesiącem, w którym następuje poprawa nastrojów konsumentów. Obecna wartość Wskaźnika Optymizmu Konsumentów WOK mierzonego przez Ipsos wynosi 93,1 pkt., co oznacza wzrost o 4 pkt. w porównaniu do stycznia.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – styczeń 2010
Redakcja   
wtorek, 26 stycznia 2010 00:00

Wygląda na to, że konsumenci rozpoczęli nowy rok 2010 w lepszych nastrojach. Mierzony przez Ipsos wskaźnik WOK wzrósł o 5 pkt. (do 89,4pkt) w porównaniu do grudnia 2009.

Konsumenci myślą bardziej optymistycznie zarówno o sytuacji gospodarczej kraju, jak i o własnych finansach.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 następna > ostatnia >>

Strona 4 z 6

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne