Zachowania konsumentów
Czy klienci zwracają uwagę na etykiety z właściwościami odżywczymi?
Maciej Chabowski   
czwartek, 15 grudnia 2011 13:41

Informacje o właściwościach odżywczych są zamieszczane od dziesiątków lat na wielu opakowaniach produktów. W wielu krajach są one nie tylko istotnym elementem edukacji żywieniowej społeczeństwa, ale też prawnie obowiązującym elementem opakowania. Szczytnie, ale powstaje pytanie czy takie informacje są w ogóle przez konsumentów analizowane podczas zakupów? Według nowych badań opublikowanych w listopadowym numerze czasopisma „Journal of American Dietetic Association” deklarowana przez klientów częstotliwość zapoznawania się z tego typu informacjami jest niestety znaczne większa niż ta obiektywnie obserwowana. Naukowcy odkryli również, że informacje dotyczące właściwości odżywczych umieszczone w centralnej części etykiety są częściej i dłużej oglądane, niż te położone peryferyjnie.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – październik 2011
Redakcja   
niedziela, 30 października 2011 20:24

Po wrześniowych umiarkowanych wzrostach optymizmu październik przyniósł dalszą poprawę nastrojów konsumenckich. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 1,8 pkt, osiągając poziom 88,2 pkt. Motorem obecnej poprawy w dalszym ciągu są coraz lepsze oceny sytuacji gospodarczej.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – wrzesień 2011
Redakcja   
środa, 05 października 2011 00:00

Po sierpniowym niewielkim pogorszeniu nastrojów konsumenckich wrzesień przyniósł ich umiarkowaną poprawę: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 1,4 pkt, osiągając poziom 86,4 pkt. Wzrost ten może nieco zaskakiwać w obliczu medialnych doniesień o nadchodzącym ponownie kryzysie, tym bardziej, że głównym motorem wzrostu są trochę lepsze oceny kondycji gospodarczej naszego kraju. Polacy jednak nie ulegają najwyraźniej panice.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – sierpień 2011
Administrator   
wtorek, 13 września 2011 09:59

Wszystko, co dobre kiedyś się kończy. Po kilku miesiącach wzrostu, sierpień przyniósł niewielkie pogorszenie nastrojów konsumenckich, a przez to Wskaźnik Optymizmu Konsumentów osiągnął poziom 85,03 pkt. Co prawda, zmiana względem ubiegłego miesiąca jest nieznaczna i nie przekracza 1 pkt, oznacza jednak zatrzymanie trendu wzrostowego, który trwał przez poprzednie 4 miesiące. Zahamowanie dotychczasowego trendu oraz napływające z mediów wypowiedzi ekspertów zapowiadające spowolnienie gospodarcze mogą oznaczać dalszy spadek nastrojów w przyszłości.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – lipiec 2011
Redakcja   
piątek, 12 sierpnia 2011 09:54

Według mierzonego przez Ipsos Wskaźnika Optymizmu Konsumentów lipiec był kolejnym miesiącem, który przyniósł niewielką poprawę w nastrojach. W lipcu WOK osiągnął poziom 84,8 pkt. Zmiana względem ubiegłego miesiąca była jednak nieznaczna i wyniosła 1 pkt.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – czerwiec 2011
Administrator   
środa, 20 lipca 2011 00:00

Czerwiec przyniósł niewielką poprawę w nastrojach konsumentów. Po wcześniejszej długotrwałej tendencji spadkowej jest to trzeci miesiąc z rzędu, w którym mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK rośnie.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – maj 2011
Redakcja   
czwartek, 09 czerwca 2011 08:41

Według najnowszego badania Ipsos w maju ponownie poprawił się optymizm konsumentów. Po gwałtownym obniżeniu nastrojów w marcu jest to drugi miesiąc poprawy. Mierzony przez Ipsos Wskaźnik Optymizmu Konsumentów osiągnął poziom 83,5 pkt (+4 pkt). Nadal jednak nie powrócił jeszcze do poziomu sprzed marcowego spadku, choć obecnie różnica w stosunku do najwyższego poziomu wskaźnika zanotowanego w tym roku wynosi tylko 3 pkt.

 
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – kwiecień 2011
Redakcja   
wtorek, 17 maja 2011 00:00

Po największym od 2 lat spadku nastrojów, który miał miejsce w marcu, kwiecień przyniósł poprawę. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów mierzony przez Ipsos wzrósł o 3 pkt osiągając poziom 79,1 pkt. Jest to jednak wciąż o 8 pkt mniej niż w lutym i nie można jeszcze mówić o zatrzymaniu trendu spadkowego.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 6

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne