Budowanie relacji w firmie – recenzja |
Maciej Chabowski |
środa, 26 listopada 2014 10:36 |
Większości z nas tematyka ta może wydawać się już wyeksploatowana, szczególnie, gdy ten sam autor sięga po nią po raz kolejny. Terry R. Bacon udowadnia jednak, że jest inaczej. W odróżnieniu od większości tego typu publikacji, jego książka koncentruje się bowiem nie tyle na typowych (rozumianych biznesowo) kompetencjach menedżerskich, ile na elementach związanych stricte z relacjami w firmie. Autor porusza w niej takie zagadnienia jak budowanie zaufania, szacunek, empatia czy poczucie własnej wartości. Pokazując praktyczne znaczenie tych pojęć, Bacon wskazuje, w którym kierunku powinien iść menedżer, któremu zależy na otwartym, ufającym sobie i stabilnym zespole. Ze wcześniejszą książką Bacona wiąże ją bez wątpienia „poradnikowy charakter”. Tak jak poprzednio, jest to jednak raczej jej zaleta, a nie wada. Być może nie dostarcza już ona tylu inspirujących przykładów wyjętych bezpośrednio z życiorysów znanych liderów, ale bez wątpienia nadal uczy. Czego? Chyba przede wszystkim bycia szefem ludzkim, czyli otwartym tak na sukcesy jak i problemy pracowników, tolerancyjnym wobec ich różnorodności, ale i porażek. Uwrażliwiając nas na bardziej na emocje niż kompetencje, autor dostarcza nam wiedzy, która właściwie wykorzystana pozwala rozwijać w naszych podwładnych przekonanie o własnej fachowości, podekscytowanie tym czym się zajmują, ale i wpływać na ich poczucie wartości. Dlatego polecam!
Terry R. Bacon - Budowanie relacji w firmie |