O efektywności billboardów reklamowych
Redakcja   
środa, 27 lipca 2011 19:41

Reklamy produktów drogich i luksusowych należy umieszczać w sąsiedztwie reklam produktów niepodobnych. Skuteczność kampanii outdoorowej jest uzależniona od sposobu umieszczenia billboardów w przestrzeni miejskiej. Do takich wniosków doszli autorzy badań przeprowadzonych w Instytucie Psychologii Ekonomicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Reklama czekolady obok wycieczki last minute? A może reklama pralki obok reklamy telewizora? Gdzie najlepiej umieścić billboard, aby wyróżnić się spośród konkurencji i zainteresować konsumenta oferowanym produktem?

W pogoni za liczbą nośników reklamowych nie należy zapominać o jakość ich ekspozycji – mówi Filip Turowski, autor badania i student V roku psychologii biznesu w SWPS. – Ważne jest to, w jaki sposób umieszczamy billboardy reklamowe. Warto pamiętać, że reklamy konkurencyjne niosą określony przekaz informacyjny i emocjonalny, który może skutecznie zmienić lub zaburzyć odbiór naszego komunikatu – tłumaczy.

W badaniu analizie poddano zestawienia par reklam produktów należących do czterech różnych kategorii. Zestawienia te miały na celu określenie, jak na odbiór danego produktu wpływa sąsiedztwo innego, mniej lub bardziej podobnego produktu. Uzyskane wyniki pozwoliły stwierdzić, iż produkt drogi i prestiżowy oceniany jest lepiej oraz wywołuje więcej pozytywnych skojarzeń, gdy w jego sąsiedztwie pojawia się reklama produktu niepodobnego, pochodzącego z zupełnie innej kategorii.

Badanie przeprowadzono w 2010 r. pod kierunkiem dr Alicji Grochowskiej z Katedry Psychologii Marketingu, która działa w ramach Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS. Działalność instytutu polega na rozwijaniu współpracy ze środowiskiem biznesowym, a także budowaniu wizerunku własnej marki. W jego ramach działa także Katedra Psychologii Ekonomicznej.

Źródło: Centrum Prasowe SWPS

 

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne