Jarosław Świątek
|
piątek, 01 stycznia 2010 15:40 |
Niedawno w polskiej telewizji prezentowane były dwie reklamy dużych banków. To, co było w nich szczególnie znamienne, to kwestia odwołania się do wartości międzynarodowych. Spot ING przedstawiał Polaków, którzy uczą Amerykanów oszczędzania, zaś reklama Fortis Banku pokazywała Europejczyków, którzy wiedzą który bank jest najlepszym miejscem do założenia lokaty. Obie inicjatywy były dosyć nietuzinkowe i oryginalne. ING uwypuklało polskie wartości na tle amerykańskich, co miało zaakcentować naszą tożsamość narodową, natomiast Paribas Fortis Bank odwoływał się do wartości europejskich – obywateli Unii Europejskiej, bez aktywizowania polskiej tożsamości narodowej. Pytanie, które zapewne interesuje zarządy obu banków brzmi – która reklama przyczyniła się w większym stopniu do sprzedaży usług reklamowanego banku?
|