Aktualności
Dotyk wpływa na decyzje konsumenckie
Redakcja   
czwartek, 08 marca 2012 20:52

Czy temperatura i ciężar dotykanego przedmiotu wpływają na nasze postrzeganie i proces podejmowania decyzji? Na takie pytanie postanowiły odpowiedzieć studentki SWPS, dzięki czemu wygrały I Wrocławski Konkurs Badań Psychologicznych.

 
Reakcja Macieja Chabowskiego na "oświadczenie" PTP w sprawie naszej akcji
Maciej Chabowski   
środa, 07 marca 2012 21:37

Wczoraj informowaliśmy Państwa o akcji "Psychologia to nauka, a nie czary", którą wspieramy. 4 marca na stronie Polskiego Towarzystwa Psychologicznego ukazało się dziwne anonimowe "oświadczenie" stanowiące reakcję na nasz protest.

 
„Psychologia to nauka, nie czary” – protest naukowców i studentów
Maciej Chabowski   
wtorek, 06 marca 2012 11:26

Ponad stu naukowców, psychologów-praktyków i studentów rozpoczęło 27 lutego czterodniowy protest przeciwko stosowaniu szkodliwych testów przez psychologów sądowych i klinicznych. Do akcji przyłączyła się także redakcja naszego portalu.

 
Porażka w kryzysie bardziej dotkliwa
Redakcja   
piątek, 17 lutego 2012 12:58

Badacze z sopockiego wydziału SWPS sprawdzili, czy doświadczenie sukcesu lub porażki w dobie kryzysu gospodarczego ma związek z samooceną pracownika oraz z oceną kandydatów rekrutowanych do pracy.

 
Emotikony – sposób na uzyskanie sympatii
Redakcja   
środa, 15 lutego 2012 12:00

Jak to możliwe, że zakochujemy się w osobach, których nigdy nie wiedzieliśmy, a które znamy jedynie za pośrednictwem internetu? Naśladując emotikonki stosowane w komunikatorach internetowych zyskujemy sympatię osoby po drugiej stronie ekranu – informują badacze z wrocławskiego wydziału SWPS.

 
Pewni siebie dzięki sieci
Redakcja   
środa, 08 lutego 2012 09:33

Wyniki globalnego badania Digital Life pokazują, że konsumenci z rynków rozwijających się są tak bardzo zafascynowani możliwościami Internetu, że gdy uzyskują do niego dostęp, szybko wywiera on wyraźny wpływ na ich życie.

Do najbardziej zagorzałych internautów należą mieszkańcy Brazylii, Rosji, Indii i Chin. Choć w Polsce również dostrzegamy charakterystyczny dla krajów BRICS wysoki poziom zaangażowania w wirtualną rzeczywistość, to pewne zachowania i postawy Polaków wskazują, że ich stosunek do Internetu zaczyna się racjonalizować i przypominać chłodniejszą postawę mieszkańców Europy Zachodniej czy Ameryki Północnej. Podczas gdy rozwój infrastruktury otwiera rynki rozwijające się na cyfrową rzeczywistość, jej użytkownicy starają się jak najpełniej wykorzystać potencjał i tkwiące w niej możliwości, w czym często wyprzedzają kraje rozwinięte.

 
Urlop? Nie mam na to czasu
Redakcja   
środa, 08 lutego 2012 08:46

Za niepokojące można uznać wyniki ankiety przeprowadzonej przez serwis  Praca.pl. Wynika z niej, że 34% Polaków nie ma czasu wyjechać na urlop, a co trzeciemu pracownikowi z zeszłego roku zostało ponad 10 dni urlopu.

Od 2012 roku obowiązują nowe przepisy prawa pracy w zakresie terminu wykorzystania zaległego urlopu wypoczynkowego (nowelizacja art. 168 Kodeksu Pracy).  Urlop, który nie zostanie wykorzystany w bieżącym roku będzie można  wykorzystać do 30 września roku następnego, a nie  - jak dotąd – do 31 marca.  Czy to faktycznie dobre rozwiązanie? Jak wielu osobom przyda  się nowy przepis i możliwość wykorzystania zaległego urlopu w szerszej perspektywie czasowej?

 
O faktycznej SKALI niektórych problemów społecznych
Redakcja   
środa, 25 stycznia 2012 13:58

Media codziennie zapisują nas „pasjonującymi” wynikami badań nad ludzkimi zachowaniami. Hasła typu „Wydamy więcej pieniędzy na zakupy świąteczne!” czy „Przeciętnie spędzamy w Internecie ponad 3 godziny dziennie” docierają codziennie do milionów odbiorców mediów. Kwestią ich wiarygodności zajęli się studenci SWPS, którzy postanowili sprawdzić, jak na reakcje ankietowanych wpływa skala odpowiedzi w pytaniach kwestionariuszowych.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 5 z 16

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne