Aktualności
Niebieskie opakowania zwiększają sprzedaż artykułów żywnościowych
Maciej Chabowski   
czwartek, 10 września 2009 00:00

Psycholog Angela Wright ogłosiła niedawno wyniki kolejnych badań, z których wynika, że świadomość zdrowotna Europejczyków jest oparta na percepcji kolorów opakowań produktów żywnościowych dostępnych na rynku.

W badaniu przeprowadzonym przez OKI Printing Solutions na próbie blisko 100 osób, stwierdzono, że 76 % respondentów oceniało produkty żywnościowe opakowane na niebiesko jako zdrowsze od tych samych artykułów dostępnych w opakowaniach o innych kolorach. Uczestnikom prezentowano dwie marki płatków zbożowych, soku pomarańczowego i napoju jogurtowego, a następnie proszono ich o dokonanie wyboru pomiędzy produktem opakowanym na niebiesko i produktem, którego opakowanie było wielokolorowe.

 
Naśladowanie gestów - kluczem do sukcesu towarzyskiego
Redakcja   
środa, 09 września 2009 00:00

Patrząc na innego człowieka możemy poznać jego emocje. Wyraz twarzy lub wykonywane gesty pozwalają odczytać informacje o stanie wewnętrznym obserwowanej osoby. Jednym z warunków rozpoznania i określenia cudzego stanu jest wcześniejsze przeżycie takiej samej lub podobnej sytuacji.

 
Czy interesują nas promocje skierowane do innych odbiorców?
Maciej Chabowski   
poniedziałek, 07 września 2009 00:00

Jeden ze słynnych braci Marx, Groucho, stwierdził kiedyś, że nie chciałby dołączyć do klubu, który miałby takiego członka jak on. Jak zachowamy się jednakże, gdy okaże się, iż jesteśmy wyłączeni z danej promocji? Jak to wpłynie na nasze zainteresowanie produktem? Będziemy nim bardziej czy mniej zainteresowani? Odpowiedzi na te pytania starali się znaleźć naukowcy z Duke University.

 
Efektywność kampanii marketingowych a normy społeczne
Maciej Chabowski   
piątek, 04 września 2009 00:00

Większość z nas chce być normalna. Dlatego, gdy podaje się nam informacje o tym, że w jakiś sposób zbliżamy się do dewiacji czy nienormalności, naturalnym impulsem jest podjęcie starań, aby ponownie znaleźć się położeniu zbliżonym do tego, co uważane jest za typowe i zgodne z oczekiwaniami społecznymi.

Specjaliści od marketingu od dawna wiedzą o istnieniu tego zjawiska i w wielu przygotowywanych przez siebie kampaniach wykorzystują naszą skłonność do odnoszenia się do norm społecznych. Szczególnie powszechne jest to w akcjach skierowanych na dobro publiczne (np. walka z nikotynizmem, alkoholizmem) oraz działaniach o charakterze ekologicznym. Problem z tego rodzaju kampaniami polega jednak na tym, że często nie działają one w oczekiwany sposób, a bywa też, że ich efekty są odwrotne do oczekiwanych. Dlaczego tak się dzieje?

 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 następna > ostatnia >>

Strona 16 z 16

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne