Felietony
Motywacja z motywem wolności
Agnieszka Szpakowska   
poniedziałek, 16 września 2013 06:54

Motywacja jest niezbędnym elementem efektywnie wykonanej pracy oraz płynącej z niej satysfakcji. Oprócz pieniędzy, jako najbardziej skuteczne sposoby motywowania pracowników wymienia się: uznanie ze strony przełożonych, prestiż, bezpieczeństwo i stabilność, poczucie kontroli oraz awansu. Co się dzieje jednak w momencie, gdy osoba jest szefem sama sobie, nie interesuje jej stabilizacja i nie ma awansu w perspektywie? Co motywuje tzw. wolnych strzelców czyli freelancerów, którzy działają poza sztywnymi strukturami organizacji?

 
Twórcza moc entropii
Maciej Chabowski   
piątek, 03 lutego 2012 13:54

Otwierasz rano laptopa i popijając kawą uruchamiasz program obsługujący Twoją pocztę służbową. Przeglądając pobieżnie listę nadawców i tematów myślisz: „Spam. Spam. W końcu odpisał! Eee…znów jakaś dodatkowa robota” itd. Dzieje się tak aż do momentu, w którym natrafiasz na pewnego maila nadesłanego przez Zarząd. Od razu zwracasz na niego uwagę. Jego temat jednoznacznie wskazuje na to, jaka będzie treść przesłanej wiadomości: likwidują jeden z działów firmy.

 
Konsumpcja ostentacyjna, czyli rzecz o kupowaniu symboli
Wiktor Razmus, Mateusz Kusio   
wtorek, 08 listopada 2011 12:45

Wyobraźcie sobie człowieka sukcesu, młodego, ambitnego biznesmena. Czy nie przychodzi Wam na myśl mężczyzna ubrany w ciemnoszary garnitur od Zegny lub Vistuli, w lekko błękitnej koszuli od Calvina Kleina, z paskiem od Hugo Bossa i w brązowych butach Versace? Czy ten „młody Bóg” nie ma na ręku najnowszego modelu zegarka Zenith a w dłoni teczki od Armaniego z notebookiem Apple? Być może macie inne skojarzenia, ale prawdopodobnie nikomu z Was nie przyszedł na myśl mężczyzna w ciemnoszarym garniturze nikomu nieznanej marki, w lekko błękitnej bezmarkowej koszuli, z paskiem i w butach nieznanego pochodzenia. A zegarek, teczka, komputer?

 
Druga odsłona asertywności
Maciej Chabowski   
czwartek, 22 września 2011 09:30

Od lat 70-tych asertywność stopniowo coraz bardziej zadomawiała się w świadomości środowisk biznesowych. Wzrost znaczenia kompetencji społecznych w budowaniu relacji handlowych i wynikająca z tego zwiększająca się ilość szkoleń „miękkich” sprzyjały popularyzowaniu na przestrzeni lat „umiejętności mówienia NIE”.

 
Uznany za… lidera
Maciej Chabowski   
niedziela, 29 maja 2011 21:46

Ostatnimi czasy wiele mówi się na temat bycia nie tylko skutecznym menedżerem, ale także liderem, który potrafi „pociągnąć za sobą” swoich pracowników. Coraz większa część konsultantów zajmujących się zarządzaniem mówi wprost: przełożony, który nie uzyska uznania jako lider ma nikłą szansę na zrealizowanie stawianych przed nim celów biznesowych.

 
Syndrom "Ja wiem lepiej", czyli dramat zamknięcia
Magdalena Sękowska   
środa, 16 lutego 2011 09:03

Spotykamy ich codziennie, w różnych miejscach, w odmiennych od siebie sytuacjach. Są w różnym wieku, naznaczeni swoimi życiowymi historiami, zakotwiczeni w rozmaitych profesjach. Na stanowiskach kierowniczych i w zawodach specjalistycznych. Kierujący innymi oraz ci, którzy wykonują polecenia swoich przełożonych. Zewnętrzna struktura ich świata jest zróżnicowana, lecz psychologiczne aspekty ich funkcjonowania są podobne. Łączy ich główny rys psychologiczny, który wyraża się poprzez formułę: „Ja wiem lepiej”.

 
Tolerować czy szanować? Się.
Krzysztof Kropisz   
czwartek, 20 stycznia 2011 14:38

Współcześnie bardzo popularne stało się hasło tolerancji. Bycie tolerancyjnym jest elementem poprawność politycznej, nie wypada nam być nietolerancyjnym. Jesteśmy tolerancyjni wobec czegoś co jest inne, ale jednocześnie prawnie dozwolone. Nie tolerujemy przestępców, ale tolerujemy ludzi różnej wiary. Ale idąc konsekwentnie tą drogą powinniśmy być również tolerancyjni wobec ludzi nietolerancyjnych. Czy postawa tolerancyjna nie będzie zatem początkiem dopuszczenia do niebezpiecznych zjawisk? Czy osoba tylko tolerowana będzie dobrze się czuła w naszym towarzystwie?

 
Dobrego szefa szukać ze świecą?
Krzysztof Kropisz   
środa, 15 września 2010 00:00

Podejmując się pracy w jakiejkolwiek organizacji jedno jest pewne: dostaniesz szefa. Drugie jest niepewne i bardzo istotne z punktu widzenia Twojego komfortu pracy: jakiego?

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 2

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne