Maciej Chabowski
|
czwartek, 12 lipca 2012 09:54 |
W biznesie bardzo często oczekuje się gotowych odpowiedzi i rozwiązań, które w prosty sposób można wdrożyć do codziennej praktyki. Dobre odpowiedzi wymagają jednak jeszcze lepszych pytań, bo te pomagają nam nie tylko zdefiniować problem, ale też nadać kierunek, w jakim podążamy szukając jego rozwiązania. Szczególnie istotne są one w coachingu, który jest metodą wspierania rozwoju ludzi bez mówienia im, co mają robić.
|
Maciej Chabowski
|
środa, 29 lutego 2012 15:39 |
Kim jest trener biznesu? Jakie kompetencje powinien posiadać i w jaki sposób winien prowadzić zajęcia, aby przybliżyły one uczestników do realizacji celów biznesowych? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Jarosław Holwek w książce „Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu.” Z jakim skutkiem? Niezłym.
|
Maciej Chabowski
|
czwartek, 09 lutego 2012 20:41 |
Mamy w biznesie w ostatnich latach modę na „kreatywność”, której efektem mają być oryginalne i innowacyjne rozwiązania pozwalające rozwijać ofertę i konkurencyjność firmy. Rynek wydawniczy wydaje się skutecznie odpowiadać na to zapotrzebowania dostarczając nam kolejnych „bestsellerów”, które mają rzucić nowe światło na nasze rozumienie kreatywności.
|
Maciej Chabowski
|
czwartek, 19 stycznia 2012 11:32 |
Książka, którą dziś zamierzam Państwu polecić to chyba pierwsza w historii recenzowanych przeze mnie publikacji biznesowych, której nie tylko nie potrafię jednoznacznie sklasyfikować, ale i trudno mi opisać słowami to, co w niej najważniejsze i najwartościowsze. Bez wątpienia wiem jednak, że „Przeformułowanie w biznesie” Richarda Normanna to pozycja, która może wywrócić do góry nogami optykę budowania strategii niejednego menedżera.
|
|
Maciej Chabowski
|
wtorek, 20 grudnia 2011 13:18 |
Uczestnicy moich szkoleń wielokrotnie zadają mi pytanie o to, jak sprawić, aby ciekawe pomysły były wdrażane w życie, a wielogodzinne spotkania, których efektem jest wypracowanie koncepcji rozwiązań, nie kończyły się jedynie na gadaniu. W takich sytuacjach udzielam im wówczas różnych wskazówek, ale od dziś swoje rekomendacje będę uzupełniał o książkę Scotta Belsky’ego pt. „Realizacja genialnych pomysłów” wydaną przez Onepress.
|
Maciej Chabowski
|
poniedziałek, 19 grudnia 2011 12:11 |
Współczesny biznes bardzo często oczekuje od psychologów bardzo konkretnej, ale i prostej wiedzy, którą bez zbędnego teoretyzowania będzie można wdrożyć w praktykę. W owym pędzie do łatwych i „życiowych” rozwiązań warto się jednak pokusić także o chwilę refleksji. Z refleksji można bowiem wyciągnąć całą masę ciekawych inspiracji, które zwrotnie dają nam jeszcze większą ilość ciekawych pomysłów na zastosowanie wiedzy w codziennej pracy.
|
Maciej Chabowski
|
poniedziałek, 10 października 2011 20:07 |
W jaki sposób funkcjonuje gospodarka? Do niedawna ekonomiści odpowiadali na to pytanie zakładając, że ludzie w racjonalny sposób dążą do maksymalizowania swoich profitów wykorzystując w tym celu wszelkie sprzyjające okazje. Tymczasem naukowcy specjalizujący się w innej dyscyplinie naukowej – psychologii – doszli w swoich badaniach do wniosku, że nasze decyzje poprzedzane są afektem.
|
Maciej Chabowski
|
wtorek, 28 czerwca 2011 11:29 |
Analiza Transakcyjna (AT) to jeden z bardziej znanych nurtów w psychologii i psychoterapii stworzony przez amerykańskiego psychologa i psychoterapeutę Erica Berna (autora książki „W co grają ludzie?”). Warto zaznaczyć, że jest to nurt zdecydowanie praktyczny, który w założeniu ma dawać swoim użytkownikom i propagatorom skuteczne narzędzia do lepszego funkcjonowania w relacjach z innymi ludźmi. Ponadto biorąc pod uwagę, że bardzo dużo miejsca poświęca się w nim nie tylko jednostkom, ale także relacjom w grupie, jest to podejście, które okazuje się inspirujące tak dla psychologów biznesu, jak i dla trenerów prowadzących szkolenia z zakresu kompetencji miękkich.
|
|
|
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>
|
Strona 2 z 4 |