Artykuły
ABC systemu ocen 360 stopni
Richard Lepsinger, Anntoinette D. Lucia   
piątek, 24 września 2010 19:27

„Ocena okresowa 360 stopni może zmienić twoje życie” — tak brzmiał tytuł wstępnego artykułu jednego z ostatnich numerów czasopisma „Fortune”. Podobny pogląd został wyrażony przez redakcję pisma „Business Week” prezentującego panujący wśród menedżerów wysokiego szczebla pogląd na temat ocen 360 stopni: „wzmacnia samoocenę, pomaga menedżerom w uzyskaniu większej równowagi w życiu i uczy ich, jak być bardziej efektywnymi w pracy i w domu”. W oparciu o studium wykonane przez firmy konsultingowe i dystrybutorów narzędzi przeprowadzania wieloźródłowych ocen pracowniczych: „Każda z firm z listy 500 pisma »Fortune« albo to robi, albo o tym myśli”.

 
Bieg na wysokich obcasach
Izabela Kielczyk   
piątek, 17 września 2010 21:03

Prawie co trzeci szef w Polsce jest kobietą, a co piąta kobieta na wysokim stanowisku ma kłopoty ze snem, odczuwa napięcie, silne bóle głowy, podenerwowanie oraz nie odczuwa już początkowej radości z pracy.

Dlaczego?

 
Sprzedawaj opowieści, a nie produkty
Piotr Juszczak   
wtorek, 08 czerwca 2010 13:14

Ten artykuł powinien zainteresować wszystkich restauratorów, ale nie tylko. Opisana w nim technika nadaje się do zastosowania także w przypadku innych sytuacji sprzedażowych. Naukowcy z University of Illinois udowodnili, że zastosowanie techniki narracyjnej zwiększa sprzedaż aż o 27 procent. Jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce? Przeczytaj i sprawdź, jakie opowieści stworzyły na temat swoich produktów znane firmy. Dowiedz się, jak zbudować własną narrację.

 
Podążając za innymi – zastosowanie konformizmu normatywnego w marketingu
Jarosław Świątek   
piątek, 08 stycznia 2010 21:59

W dobie kryzysu gospodarczego wiele uwagi managerów przykuwają rozwiązania oszczędne i efektywne. W praktyce bardzo ciężko jest takowe znaleźć, ponieważ prawa ekonomii są nieubłagane – im więcej chcesz zyskać, tym więcej musisz zainwestować. Prawa ekonomii jednak nie uwzględniają jednego istotnego czynnika, który najczęściej owym prawom się opiera. Ten czynnik, to „czynnik ludzki”. Psychologia, która zajmuje się badaniem psychiki ludzkiej zna całą masę zachowań, które z punktu widzenia ekonomii są zupełnie nieracjonalne, a mimo to występują właśnie w odniesieniu do zachowań konsumenckich. Czy tego typu doświadczenia psychologów mogą rzutować także na założenie ekonomii dotyczące wysokości zysków, które muszą odpowiadać wysokości inwestycji i zadać im kłam?

 
Jekyll i Hyde – o dwóch odmiennych systemach mózgowych i ich wykorzystaniu w biznesie
Jarosław Świątek   
piątek, 30 października 2009 12:04

Rozwój nauki i odkrycie sprzeczności w podejmowaniu decyzji

O dwoistości natury ludzkiej wspominali już antyczni poeci, filozofowie i pisarze. Od Antyku aż po czasy nowożytne wielcy myśliciele zastanawiali się nad prymatem uczuć względem rozumu, ducha nad ciałem, dobra nad złem, kultury nad biologią, itd. Dzisiaj, po wielu tysiącach lat, a zwłaszcza po rewolucji naukowej, która miała miejsce w XX wieku, wiemy znacznie więcej niż kiedykolwiek na temat tego, jaka jest natura tych dualnych komponentów, które z nich dominują względem których i co najważniejsze – obalone zostały liczne mity, które utrwalały się i do dzisiaj są powszechne w bezpośrednim odbiorze społecznym.

 
Sekret skutecznej reklamy
Jarosław Świątek   
piątek, 02 października 2009 00:00

Pewien cytat mówi, że „Reklama dźwignią handlu”. Kiedy jednak spytamy naszych znajomych co sądzą o reklamach, to usłyszymy, że są denerwujące bo pojawiają się w trakcie trwania ulubionych seriali, albo że to dobry moment na papierosa. Taki stosunek do reklam ma większość społeczeństwa, więc nie powinno być w tym nic dziwnego, mimo to producenci i oferenci rozmaitych usług wciąż opracowują nowe reklamy i płacą za nie niemałe pieniądze. Agencje zaś tworzą coraz to bardziej kreatywne porównania produktów z atraktorami naszych emocji.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 4 z 4

Partnerzy

Psychologia Społeczna Grupa Trenerska SkillsDesigners
PTTB Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne