Wskaźnik Optymizmu Konsumentów – wrzesień 2011 |
Redakcja |
środa, 05 października 2011 00:00 |
Po sierpniowym niewielkim pogorszeniu nastrojów konsumenckich wrzesień przyniósł ich umiarkowaną poprawę: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 1,4 pkt, osiągając poziom 86,4 pkt. Wzrost ten może nieco zaskakiwać w obliczu medialnych doniesień o nadchodzącym ponownie kryzysie, tym bardziej, że głównym motorem wzrostu są trochę lepsze oceny kondycji gospodarczej naszego kraju. Polacy jednak nie ulegają najwyraźniej panice. Wskaźnik Klimatu Gospodarczego zanotował wzrost do poziomu 74,6 pkt (+2,2 pkt). Nastąpiło to przede wszystkim za sprawą lepszych ocen zmiany jaka nastąpiła w naszej gospodarce w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Spadła liczba osób, które oceniają, że nastąpiło pogorszenie na rzecz tych, którzy uważają, że sytuacja ta się nie zmieniła. Skłonność do Zakupów natomiast wzrosła minimalnie - tylko o 0,8 pkt i jest na poziomie 94,3 pkt. Innym czynnikiem, który mógł rozbudzić nadzieje części Polaków i wpłynąć na wzrost optymizmu są nadchodzące wybory parlamentarne. Informacje o badaniu: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 8 a 14 września 2011 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1013 Polaków, którzy ukończyli 15 lat. Źródło: www.ipsos.pl Tagi: |